Jeg har jo, som læsere af denne blog ved, lige været på kommunikationskursus. Her snakkede vi bl.a. om begrebet announcemencitis. Det er noget særligt vestlige virksomheder lider af. De går ud og announcer en forandring af en art; et nyt samarbejde, et nyt produkt, afskedigelser osv., uden at præsentere en gennemarbejdet løsning. De fortæller bare, at det vil ske, og konsekvenser/betydningen/implementeringen kommer først meget senere. Så de efterlader bare folk forvirrede, usikre, ligeglade osv.
Jeg har lige fået et grimt eksempel på announcemencitis at it's worst! Vi har lige været kaldet til samling, for at få et vide - I quote:
"Vi har en trist nyhed, vi skal idag afskedige en række konsulenter, da der fra 1. januar ikke længere bliver henvist akademikere under 30 til os. Jobcentrene (kommunerne) overtager den opgave. Så nu ved I hvorfor konsulenter er lidt nedtrykte."
Ok - det er meget synd for konsulenter, har virkelig ondt af dem, at få sådan en utrolig grim nyhed lige op til Jul!!
Men kan I se, hvad der er problemet i den udmelding? De fortalte lige at akademikere under 30 ikke længere skal være hos "anden aktør", men tilbage til kommunerne. Og så slut... No more info.
Så, hvad så nu? Involverer det mig? Skal jeg stoppe her? Eller handler det kun om de nye, der bliver henvist? Hvad med den virksomhedspraktik, jeg er ved at få stablet på benene? Skal jeg nu tvinges i aktivering - og må ikke selv længere have nogen indflydelse på hvorhenne? Skal jeg til at arbejde med kommunen om min aktivering? Ingen info, overhovedet. Men jeg er selvfølgelig også bare en belastning for samfundet, der er ingen grund til at tage hensyn til mig...
Oh, well, i det mindste får jeg VIRKELIG mig øvet i at blive bedre til at acceptere forandring...
Aaargh altså. Møg.
SvarSletNu kan jeg bruge et udtryk Tallahassee i Zombieland valgte at bruge. Jeg citerer: "SHIT FUCK!"
SvarSlet